Kur gauti informacijos apie karjeros ugdymą?
1. Direktoriaus pavaduotojo ugdymui kabinete pirmadieniais, antradieniais, ketvirtadieniais.
2. Projektas „Mukis“– mokinių ugdymo karjerai informacinė svetainė (mokiniams, mokytojams, tėvams) http://www.mukis.lt/lt/pradzia.html
3. Atvira informavimo, konsultavimo, orientavimo sistema, kurios pagrindinis tikslas – teikti aktualią, kokybišką informaciją apie mokymosi galimybes Lietuvoje. www.aikos.smm.lt/
4. Euroguidance projektas, kurio tikslas - profesinio informavimo ir konsultavimo plėtra Lietuvoje ir Europoje. www.smpf.lt
Ugdymo karjerai darbo grupė
Pirmininkė – Rima Jarusevičiūtė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, tel. (8349) 49268.
Nariai:
Angelė Liukomaitė, istorijos vyr. mokytoja;
Nerimanta Lukminienė, pradinių klasių vyr. mokytoja;
Olga Nikitina, socialinė pedagogė;
Eglė Bartašiūtė, psichologė.
Profesinio kryptingumo testai
www.euroguidance.lt/profesijosvadovas - Profesijos pasirinkimo testas
www.kurstoti.lt - Testai
www.tavokarjera.lt - Mokiniams
Kas yra ugdymas karjerai?
Reikšminga bendrojo ugdymo dalis.
Mokiniai įgytas žinias, išsiugdytus gebėjimus bei gautą patirtį galės pritaikyti savo karjeros kelyje: profesijos pasirinkimo, atitinkamo išsilavinimo įgijimo, įsitvirtinimo darbo rinkoje, kvalifikacijos tobulinimo.
KO MOKINIAI MOKYSIS?
1. Pažinti save;
2. Pažinti profesijų, mokymosi galimybių įvairovę;
3. Planuoti savo karjerą;
4. Įgyvendinti karjeros planą.
Kaip mokiniai mokysis?
Pagal mokinių amžių:
- atliks įvairias užduotis (žais, pieš, rašys, žiūrės ir aptars filmukus ir pan.),
- vyks į profesines mokyklas;
- susitiks su profesinių mokyklų atstovais mokykloje;
- konsultuosis;
- planuos savo karjerą.
KĄ GALI TĖVAI?
1. Atsižvelgti ir tinkamai reaguoti į vaikų lūkesčius;
2. Laiku vaikui iškilusius klausimus išgirsti ir tinkamai į juos sureaguoti, t. y. parodyti, kad klausimą išgirdote (neignoruoti), parodyti, kad jis yra svarbus (nenuvertinti: „Ką čia išsigalvoji!“, „Pažiūrėkit, ko jis jau klausinėja!“, „Daug žinosi, greit pasensi“ ir pan.);
3. Atsakyti į vaiko klausimus, suteikiant informacijos pagal vaiko brandumo lygį (nebūtina aiškinti gilias mokslines tiesas, bet ir neverta apsiriboti banaliais ir nekonkrečiais atsakymais;
4. Galima pateikti pavyzdžių, nuvesti parodyti arba tiesiog konkrečiai atsakyti ir įsitikinti, ar vaikas teisingai suprato);
5. Tėvams reikia leisti ir skatinti vaikus draugauti ir dalyvauti naujuose draugų pasiūlytuose užsiėmimuose;
6. Jei nežinote atsakymų į konkrečius klausimus (pvz., apie mokymosi programas, galimas profesijos perspektyvas ar pan.), pasidomėkite tuo, patys priminkite vaikui jo klausimus ir pateikite atsakymus.
**********